I fb.m. udgivelses af din PressMatrix-app i App Store og på Google Play har vi her samlet en oversigt over de grafiske filer, der er behov for, så jeres grafiker kan producere dem samlet.

App ikonerne er de ikoner, som man klikker på på tablet eller smartphone når man vil åbne app’en.

Shop logo vises øverst i bladoversigten på tablets.

Splash screens er et skærmbillede, der vises ganske kort allerførst når app’en åbnes. Den vises så kort tid, at den ikke bør indeholde væsentlig information, men kun f.eks. et centreret logo på baggrund af en farve som passer ind i organisationens grafiske identitet.

En egenskabsgrafik er den grafik som vises når man klikker sig ind på en app i Google Play. Den har altså til formål at få folk til at få lyst til at downloade app’en, og vil typisk indeholde navn/logo og eksempler på produktet – f.eks. opslåede magasiner eller forsider.

Der skal bruges følgende filer:

  • App ikon i 1024 x 1024 px
  • App ikon i 512 x 512 px
  • Shop logo i 424 x 120 px
  • iOS splash screen iPad landscape i 2048 x 1536 px
  • iOS splash screen iPad portrait i 1536 x 2048 px
  • iOS splash screen iPhone 4 i 640 x 960 px
  • iOS splash screen iPhone 6+ portrait i 1242 x 2208 px
  • iOS splash screen iPhone 6+ landscape i 2208 x 1242 px
  • Android splash screen landscape i 1200 x 800 px
  • Android splash screen portrait i 800 x 1200 px
  • Egenskabsgrafik i 1024 x 500 px til Google Play

Alle grafiker skal være i png-format, RGB-farver og en opløsning på min. 72 dpi.

Promotion-bannere

I tillæg til ovennævnte grafik-filer kan der indlægges promotion-bannere øverst på oversigtssiden i app’en. Disse kan f.eks. henvise til seneste nummer, til login, eller til en website hvor man kan læse mere om en konference eller tilmelde sig en nyhedsmail. Bannerne kan køre i rotation.

Formatet på promotion bannere er:

  • Tablet (portræt): 1536 x 600 px
  • Tablet (landskab): 2040 x 600 px
  • Smartphone: 1242 x 900 px