Læs uddybende artikel om faktureringsmådene her.

Iteras kan sende fakturaer på mange måder: Betalingsservice, e-mail, automatisk kortbetaling, MobilePay og NemHandel (EAN). Nogle gange ønsker abonnenten at modtage fakturaer på en anden måde, end den oprindelig er sendt på. Det kan man nemt ordne i Iteras ved at ændre faktureringsmåden og gensende fakturaen.

At skifte til NemHandel (EAN):

Indtast EAN-nummer i abonnentinfo. Tryk derefter på “Gensend faktura”. Nu er fakturaen blevet sendt via NemHandel.

At skifte til Betalingsservice:

Abonnenten kan oprette en Betalingsservice-aftale via selvbetjeningen, sin bank, eller du kan gøre det manuelt i udgiverinterfacet. OBS! Det kan tage et par dage for en Betalingsservice-aftale at blive godkendt. Når dette er sket, bliver alle fremtidige fakturaer automatisk betalt via Betalingsservice. For at sende tidligere udstedte og ubetalte fakturaer gennem Betalingsservice, skal du trykke på “Gensend faktura”. Bemærk, at Betalingsservice-fakturaer først afsendes ca. 6 bankdage inden slutningen af måneden (da opkrævning altid sker til d. 1., så det ville ikke have nogen effekt at sende dem før).

At skifte til eller fra andre faktureringsmåder:

Hvis du vil skifte faktureringsmåde på alle produkter, skal du ændre foretrukken faktureringsmåde i forretningsenheden.

For at skifte faktureringsmåden på det enkelte abonnement/medlemskab, skal du trykke på “mere info” på abonnementet/medlemskabet og ændre faktureringsmåden der. Så kan du gensende fakturaen på den nye måde, f.eks. email.

Hvis du vil annullere en Betalingsservice-, MobilePay- eller kortbetalingsaftale, skal dette gøres hos abonnent -> Betalingsaftaler -> Rediger.