Man kan indstille rabat på følgende måder:

  1. Rabat direkte på abonnementet
    • Valgfri pris på kampagnen
  2. Rabat på gruppeabonnementer

1. Rabat direkte på abonnement

Skal man give en fast rabat til et abonnement, kan man bruge rabat-feltet der findes under “Rediger abonnement”.

Her kan rabat indtastes som beløb eller som procentsats.
  • Sådan en rabat påvirker kun det enkelte abonnement, som den er indtastet på.
  • Rabatsats vises på fakturaer.
  • Den videreføres sammen med abonnementet til kommende perioder uafhængigt af om der videreføres til den samme eller anden kampagne. Sådan en rabat udløber aldrig.
  • Det kan kun gives til private abonnementer – ikke til gruppeabonnementer eller gruppemodtagere.

Valgfri pris på kampagnen

Alternativt kan man indstille kampagnen til at tillade ændring af pris. Denne funktion er praktisk hvis man regelmæssigt forhandler prisen med sine kunder.

Prisen for abonnementet ændres under “Rediger abonnement”, jf. skærmbilledet ovenfor.

  • Med valgfri pris kan man både gøre abonnementet dyrere eller billigere.
  • Der kommer ikke en rabat-linje på fakturaen.
  • Ændring af pris påvirker kun det enkelte abonnement, hvor prisen er ændret.
  • Den tilpassede pris videreføres til den næste periode på samme kampagne. Hvis kampagnen skiftes, følger abonnementet den nye kampagnepris.
  • Kampagneprisen kan ændres både på private- samt gruppeabonnementer og modtagerabonnementer.

 

2. Rabat på gruppeabonnementer

Rabat på gruppeabonnementer indstilles ved opsætning af gruppekampagne.

Én måde at gøre det på er at inkludere gratis abonnementer i grundprisen.

Hvis f.eks. gruppeabonnementet koster 1.000 kr. for 10 modtagere og desuden 100 kr. pr. person, skal gruppekampagnen indstilles sådan:

Man kan også oprette rabat-trappen, så prisen pr. modtager bliver afhængig af antal modtagere.

Man kan godt kombinere gratis abonnementer inkluderet i grundprisen med rabat-trappen.