Hvis abonnenter meddeler, at et IP-abonnement ikke giver adgang, kan følgende procedure benyttes for at finde årsagen.
1) Kan man logge ind i betalingsmuren på almindelig vis (med adgangskode)?
1a) Hvis ikke: er der et aktivt abonnement? Dvs. abonnement skal være aktivt, og ikke stoppet, suspenderet eller ventende på start.
1b) Hvis der er et aktiv abonnement: Er kampagnen på abonnementet faktisk sat op til at give adgang? Det styres under fanen Modtager:
2) Har kunden bekræftet IP-adressen, og er den korrekt indtastet?
3) Har kunden også verificeret at det faktisk er den IP-adresse der kan ses af systemet? Det kan man finde ud af ved at gå ind på app.iteras.dk/<URL>/ipaccess/ hvor <URL> er jeres url-id på kundeservice.
Hvis abonnementet stadigvæk ikke virker, undersøg om der er lokale begrænsninger på adgang, f.eks. om cookie “iteraspass” er tilladt af kundens firewall. Sådanne begrænsninger er forholdsvis almindelige blandt de offentlige institutioner.
Da IP-adgang er erstatning til login med email+kodeord, kan to forskellige abonnenter ikke benytte samme IP ligesom de ikke kan benytte samme email til login. Forskellige abonnementer på samme abonnent kan dog sagtens bruge samme IP.