Nogle gange kommer abonnenten at opstå flere gange i abonnentlisten. F.eks. hvis tjek om abonnenten allerede eksisterer i databasen er slået fra på bestillingsformularen, ved import o.l. Det giver udfordringer for abonnenten, da den ikke kan bruge sin e-mailadresse til log-ind og skal bruge sit abonnentsnummer i stedet for.
Man kan sammenflette dubletter for at gøre det nemmere for både abonnenter og udgivere.
- Vælg den konto, hvis kontonumret og data vil bevares. Tryk på “Dubletter” ved siden af abonnentnavnet.
- Indtast det data, du vil finde dubletter af. F.eks. e-mailadresse eller navn. Tryk på “Find abonnenter”
- Systemet vil finde en liste af mulige dubletter. Vælg dem, du vil sammenflette med det valgte konto og tryk på “Sammenlæg valgte med abonnenten”.
- Systemet vil overføre fakturaer, betalinger og abonnementer over til den valgte abonnent, og slette dubletten. Denne handling kan ikke fortrydes.