Hvad sker der med kortbetalingsaftale, hvis abonnenten får sit kort spærret eller kortet er udløbet?
Kunden kan opdatere sit kort eller skifte betalingsaftale via selvbetjening. Hvis ikke det er gjort, vil systemet forsøge at trække beløbet fra kortet som det plejer. Lykkes det ikke, bliver kortbetalingsaftalen annulleret. Systemet sender så en e-mail til abonnenten med en besked om, at automatisk betaling ikke er lykkedes. E-mailen indeholder også fakturaen med et link til betaling. Abonnenten kan oprette en ny betalingsaftale fra kortbetalingsvinduet.
Hvad sker der med kortbetalingsaftale, hvis der ikke kan trækkes fra kortet?
Er kortet ikke spærret eller udløbet, men det automatiske korttræk fejler, forsøger systemet at trække igen i få dage. Efter nogle forsøg, hvis korttræk stadigvæk ikke kan gennemføres, annulleres betalingsaftale og kunden sendes en faktura på e-mail med et link til betaling.
Kan man se kunder, hvis kort udløber snart?
Ja. Ind på abonnenter > oversigt, klik på “Vis flere filtre”, og længere nede indtast kortets udløbsdato i feltet “Betalingsaftaler”:
Klik derefter på “Filtrer”. Du får en liste med kunder hvis kort udløber i den angivet periode.
Læs her hvordan man opretter og ændrer betalingsaftaler via selvbetjening.