Indstillingerne på forretningsenheden styrer faktureringen af dine kunder. De findes under Konto (den lille mand i øverste højre hjørne) -> Grundindstillinger -> Forretningsenhed.

Grundoplysninger

Navn: Navn på den forretningenhed, som udsteder fakturaer. For de fleste organisationer er det firmanavn.

Kundeservice: Vælg, hvilke indstillinger bruges til kommunikation med kunderne. Kundeservice skal være oprettet inden Forretningsenheden kan oprettes.

Logo: Upload logo. Det bliver vist på e-mailfakturaerne, med mindre det overskrives af logo som er uploadet på produktkategorien. Systemet tilpasser logoet til max 400 x 200 px og gemmer den skalerede version ved første brug på en faktura. Check at dit logo ser fint ud på en digital og printet faktura.

SprogStyrer hvilket sprog der vises udadtil, dvs. i alt som henvender sig til abonnenterne/medlemmerne. Det er tilmeldingsformularer, selvbetjening, fakturaer og service-emails.

ValutaHvilken valuta opkræves der i.

E-mailadresser til fakturaer: Hvilken adresse skal systemet sende fakturaerne fra.

Selskabsoplysninger

Disse oplysninger kommer til at stå på de udstedte fakturaer.

Fakturering og betaling

Foretrukket faktureringsform: Hvis ikke andet er angivet, faktureres kunder på den valgte måde.

Betalingsfrist: Angiver hvor mange dage kunden har til at betale fakturaen.

Bagatelgrænse: Resterende skyldige beløb under denne grænse eftergives/krediteres automatisk.

Foruddefinerede ekstra fakturalinjer: Hvis kunden skal betale for noget ekstra på mange forskellige kampagner, f.eks. porto eller administrationsgebyr. Linjerne so oprettes her kan let hentes frem ved oprettelsen af kampagner, så man ikke skal indtaste det samme mange gange.

Kreditering ved øjeblikkelig opsigelse: Vælg her den foretrukne metode for de opsagte abonnementer.

Forfaldne fakturaer: Her indstiller man, hvad systemet skal gøre ved de ubetalte fakturaer. Disse indstillinger kan tilpasses til næsten ethvert behov. Læs her, hvordan.

Fakturatekster: Her kan det angives, hvilken tekst der skal stå på fakturaer og rykkere. Advarsel om inkasso skal stå på den sidste rykker, hvis det bruges.

Betalingsservice: Felterne bruges til opkrævninger med Betalingsservice.

Nets Norway: Felterne bruges til opkrævninger med Nets Norway.

Quickpay: Felterne bruges til integration med Quickpay (kortbetalingerne). Iteras opsætter i reglen denne integration.

Nedlukning af fakturering: Til de tilfælde, hvor det er nødvendigt at standse faktureringen (f.eks. betalingsstandsning).