Iteras vil altid holde kundens saldo i balance, og hvis man har penge til gode, informeres om det på fakturaen, så man ikke betaler for meget. Det er linjen der hedder “Allerede indbetalt”.
Men EAN-kunder har som regel egen bogføringsafdeling, som holder godt styr på hvor meget der var faktureret, betalt, krediteret, og hvad saldo er. Udover det er modtagersystem tit uforstående over linjen “Allerede indbetalt” som gør at fakturasum i deres ende ser helt forkert ud.
Derfor er det blevet muligt at udelade “Allerede indbetalt” fra fakturaerne. Det gøres i en valgt forretningspolitik, feltet “Medtag allerede betalt beløb på fakturaer”.
Hvis I ønsker at fjerne det fra alle fakturaer, kan I indstille det på den overordnede forretningspolitik som findes under Grundindstillinger. Men det kan være farligt hvis I primært har private abonnementer.
For at begrænse indstillingen til EAN-kunder, skal der opsættes en ekstra forretningspolitik under Salg > Forretningspolitikker. Man kan tage et skridt videre og også give en længere betalingsfrist, som EAN-kunder tit beder om.
Derefter skal man justere NemHandel integration og tilknytte denne forretningspolitik til alle EAN-kunder.
Ønsker man det, kan man give denne forretningspolitik til bestemte kampagner eller abonnementer i stedet for.