Det er muligt at opsætte systemet, så en abonnent der opsiger bliver bedt om at angive opsigelsesårsag som en del af processen.

Opsætningen sker ved at oprette et customfelt på produkter, hvor “Opsigelsesårsag” vælges som funktion på customfeltet. Feltet skal tilknyttes alle produkter, hvor det skal benyttes.

Felttypen “Valg af en mulighed” er mest oplagt at benytte. Herefter kan man definere de valgmuligheder, der skal være, samt evt. muligheden for selv at taste noget andet end de givne valgmuligheder.

Feltet vises herefter ved opsigelse i selvbetjeningen og udgivergrænsefladen.

Trin-for-trin vejledning:

  1. Gå til Konto > Felter.
  2. Tryk på “Nyt felt til” > Abonnementer/Medlemskaber.
  3. Indtast feltets navn og vælg funktion “Opsigelsesårsag”.
  4. Vælg, hvilke produkter du vil vide opsigelsesårsag til.
  5. Vælg felttype “Vælg af en mulighed” og indtast de valgmuligheder, kunden skal kunne vælge imellem.
  6. Giv evt. mulighed for at indtaste årsaget selv, eller mulighed for ikke give et årsag.
  7. Udfyld evt. andre felter og gem.