Nogle gange kommer abonnenten at opstå flere gange i abonnentlisten. F.eks. hvis tjek om abonnenten allerede eksisterer i databasen er slået fra på bestillingsformularen, ved import o.l. Det giver udfordringer for abonnenten, da den ikke kan bruge sin e-mailadresse til log-ind og skal bruge sit abonnentsnummer i stedet for.

Man kan sammenflette dubletter for at gøre det nemmere for både abonnenter og udgivere.

  1. Vælg den konto, hvis kontonumret og data vil bevares. Tryk på “Dubletter” ved siden af abonnentnavnet.
  2. Indtast det data, du vil finde dubletter af. F.eks. e-mailadresse eller navn. Tryk på “Find abonnenter”
  3. Systemet vil finde en liste af mulige dubletter. Vælg dem, du vil sammenflette med det valgte konto og tryk på “Sammenlæg valgte med abonnenten”.
  4. Systemet vil overføre fakturaer, betalinger og abonnementer over til det valgte abonnent, og slette dubletten. Denne handling kan ikke fortrydes.