Når man har abonnenter, er der en række spørgsmål fra abonnenterne som man vil møde hyppigt. Her samler vi svarene på en række af dem.

 

“Jeg har tilmeldt mig til BetalingsService (BS). Skal jeg stadig betale den faktura, jeg har fået på e-mail eller papir?”

Ja, du skal betale fremsendte fakturaer. Når betalingen kører via BS, fremsendes der ingen faktura. Betalingen kan i stedet ses på BS-oversigten.

Abonnenten mener at have betalt, men betalingen kan ikke ses i Iteras

Der er forskel på, hvor hurtigt betalinger registreres i Iteras. Betaling af et indbetalingskort registreres som hovedregel i Iteras et par dage efter at det er gået ind i banken (fordi det tager banken og BS så lang tid at fortælle os det). Kortbetaling registreres med det samme i Iteras.

Hvis kunden har betalt via indbetalingskort og tastet et forkert betalings-id, vil betalingen ikke blive registreret korrekt i Iteras. Bed kunden om et screendump fra netbanken, der viser den faktiske betaling. Her kan det kontrolleres, at den korrekte betalings-id er indtastet. Hvis der er brugt forkert FI-nummer, vil betalingen være havnet hos en forkert modtager. Abonnenten skal da kontakte sin bank. Hvis det er betalings-id’en der er forkert, vil betalingen findes i Iteras, men uden at den er matchet til fakturaen. Læs mere om dette her.

Abonnenten har sagt op, men får stadig fakturaer

Hvis abonnenten får fakturaer eller rykkere efter opsigelsen, er abonnementet måske ikke opsagt korrekt. Det kan let konstateres ved at slå abonnenten op i systemet, og se om der findes et grønt abonnement.

En anden mulighed er, at abonnementet ved opsigelsen allerede var videreført til næste periode. Dette kan ske et vilkårligt antal dage – afhængig af indstillingerne på kampagnen – før den nye periode starter. Der vil i så fald være mulighed for at stoppe begge perioder i startprocessen, men hvis man kun stopper den indeværende periode, vil næste periode fortsat være aktiv.

Endelig kan det være, at abonnenten efter opsigelsen af abonnementet har en ubetalt faktura. Det kan være for indeværende periode, for næste periode, selv om den ikke er startet endnu (jf. ovenstående), eller for en ældre faktura. Det ses under “Vis fakturaer”, om der er åbne fakturaer på abonnenten.